Vráble, 25. augusta 2022 – Kino Tatra vo Vrábľoch dostalo po desaťročiach nové moderné a pohodlné sedadlá. Vrábeľské kino, ktorého história siaha až do roku 1938, je jedným z mála tradičných kín, ktoré prežilo masívny nástup multiplexov. Funguje vďaka podpore vedenia Mesta Vráble a nájomcu, ktorý kino prevádzkuje. Už v sobotu 27. augusta privíta vynovená kinosála prvých divákov. Otvorenie bude sprevádzať sprievodný program.
Sedieť sa bude pohodlnejšie, staré kreslá sa predali okamžite
V kinosále boli donedávna drevené sedadlá, ktoré nie sú tak pohodlné a aj uličky medzi nimi boli priúzke. „Sedadlá sú teraz väčšie, omnoho pohodlnejšie a aj priestor na nohy je komfortnejší. Verím, že návštevníci nášho Kina Tatra budú spokojní a budú chodiť na filmy ešte radšej ako doteraz,“ vyslovil želanie prevádzkovateľ kina Marek Polák, ktorý si celý priestor prenajíma od mesta už viac ako 2 roky (od marca 2020). Okrem sedenia sa rekonštruovala podlaha, pribudli akustické závesy, nové nasvietenie javiska a klimatizácia.
Celková investícia do obnovy bola vo výške 80.000 eur, z toho 20.000 bol príspevok Audiovizuálneho fondu, 20.000 eur investoval prevádzkovateľ a 40.000 eur mesto Vráble.
Staré sedenie mesto predalo prostredníctvom verejnej výzvy. Kto mal záujem, mohol si odkúpiť drevené sedadlá, ale len v limitovanom počte jedného boxu so štyrmi sedadlami. Cena za takýto box bola 20 eur, pričom sa rozpredali takmer okamžite.
Renováciu zachytili fotografie
Kino Tatra slúži Vrábľanom aj napriek tomu, že v neďalekom krajskom meste Nitra, 20 minút cesty autom, fungujú dve multikiná. Podľa slov primátora mesta Vráble Tibora Tótha sú obyvatelia radi, že majú kino priamo v meste: „V súčasnosti už nie je veľmi bežné, že sú v malých mestách zachované pôvodné kiná, ktoré navyše dokážu vo všetkom držať krok s omnoho väčšou konkurenciou. Vo Vrábľoch sa snažíme, aby to naše Kino Tatra prežilo, a na druhej strane išlo s dobou. Preto veľmi vítam prístup nájomcu a prevádzkovateľa kina, ktorý zabezpečil výmenu starých sedadiel za nové pohodlné. Aj v našom kine uvidíte vždy všetky najväčšie filmové novinky a kúpite si aj popcorn.“ Primátor dopĺňa, že v rámci slávnostného znovuotvorenia kina pripravujú výstavu fotografií z jeho rekonštrukcie, ale aj staršie dobové snímky. Vo foyer ich ponechajú niekoľko týždňov.
Nemé filmy ozvučené harmonikou
Vráble s počtom obyvateľov 8 500 sú už jedným z mála menších miest, kde si prevádzkyschopné kino dokázali uchovať. Kino Tatra vzniklo ešte pred 2. svetovou vojnou, prvýkrát bolo otvorené 6. marca 1938, no filmy sa vo Vrábľoch premietali už od roku 1920. „Predchodcom kina Tatra bola kinosála s názvom kino Dukes na Žitavskej ulici. Až do otvorenia kina sa v neveľkej sále premietali neozvučené - nemé filmy komika Charlieho Chaplina a po roku 1921 aj prvý slovenský film Jánošík,“ hovorí miestny historik a Vrábľan Jozef Trubíni. Dopĺňa, že nemé filmy ozvučoval najskôr miestny hudobník Gustibáči Gurvay so svojou harmonikou, no po roku 1930 už začali premietať aj prvé zvukové filmy od spoločnosti Tatra film. Neskôr, v roku 1957, sa kino uzavrelo pre generálnu opravu, ktorá trvala až do roku 1972. Renovácia výrazne zmenila celý interiér – naolejovanú podlahu nahradilo stupňovité hľadisko, zrušili balkón a steny dostali drevený obklad. Kúrenie v kachliach na uhlie nahradilo ústredné. „Rozšírili aj vstupný vestibul, odstránili okná do ulice a zmenšili javisko. No a začali premietať širokouhlé filmy,“ spomína J. Trubíni. Následne kino Tatra a jeho pivničné priestory využívala na nácvik vrábeľská dychovka aj hudobné skupiny a schádzali sa tam členovia záujmových krúžkov.
Spomienky premietača
Najväčšiu ranu kinu Tatra uštedrila v roku 2012 digitalizácia. V tej dobe zanikli stovky menších kín. „Podarilo sa nám zdigitalizovať, ale len na technológiu E-cinema, čiže sme púšťali filmy z DVD a Blu-ray kópií. Chceli sme kino za každú cenu udržať, no nemali sme premiérové filmy a preto väčšina ľudí chodila do Nitry. V tom čase som robil všetko sám – vedúceho, premietača, pokladníka, no chodilo len pár divákov,“ spomína premietač z vrábeľského kina Jozef Krištofovič, ktorý v ňom pôsobil vyše tridsať rokov. Za jeho éry bol najpremietanejším filmom kinohit Titanic, ktorý vraj premietal do tretej v noci v preplnenej kinosále. Z ožitia a ďalšej renovácie kina má veľkú radosť. „Sedenie bude pohodlnejšie, je k dispozícii aj občerstvenie a premiérové filmy. Toto všetko pohodlie vo Vrábľoch dostanete stále za menej peňazí ako napríklad v blízkej Nitre,“ dodáva J. Krištofovič.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné v kine Centrál Park Podhájska.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ kina) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
Rezervácia vstupeniek
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, tak prevádzkovateľ kina môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný emailom, pokiaľ bol email správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni kina a to oznámením variabilného čísla rezervácie, alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom kina za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. A rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ne zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo obsluhou kina. A súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne alebo telefonicky v pokladni kina.
Kúpa vstupeniek
Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu môžete vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, alebo nebol dodaný film do kina) a to najneskôr pred začiatkom predstavenia a maximálne do 7 dní od ich zakúpenia požadovať za nich zaplatenú finančnú hodnotu. Musíte tak urobiť písomne. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá Vám vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ kina Centrál Park Podhájska.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek do kina zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.